tiistai 14. lokakuuta 2014

Talviloma - check!

Heti viime maaliskuussa tehdyn Dubain matkan jälkeen oli selvää, että paikkaan palataan mahdollisimman pian. Hellittelimme saman tien ajatusta myös seuraavan talviloman viettämisestä kuuman auringon alla, mutta päätimme odotella rauhassa mahdollisia tulevia lento- ja hotellitarjouksia. Olin jo kesällä laittanut toivoni tulevan syksyn Hulluihin Päiviin, joilla aina silloin tällöin on Dubain lentoja ollut myynnissä.

Tällä kertaa ensimmäisenä tuli hotellitarjous, joka sähköpostiin kilahdettuaan ja sen miehelle luettuani oli vain pakko käyttää. Aloin siis toivoa lentotarjousta entistäkin tiukemmin.

Ja sieltä ne lennot keltaisen kuvaston viimeiseltä sivulta löytyivät, jee! Teimme miehen kanssa sotasuunnitelman myyntipäivän aamuun, jonka mukaisesti seisoin paria minuuttia vaille seitsemää Tapiolan Stockan ovilla a hetkeä myöhemmin, fanfaarin saattelemana pitelin käsissäni vuoronumeroita sekä palvelu- että nettivarauspisteisiin. Puolitoista tuntia myöhemmin olin saanut tehtyä muut ostokset ja vuoroni tuli, palvelupistejono kulki huomattavasti nopeammin kuin omatoimiset varaukset. Ei siis muuta kuin jo kotona tehty muistilista meille sopivine lentopäivineen esiin ja kolmas vaihtoehto sitten natsasi. Maaliskuun puolivälissä ensi vuonna lähdemme matkaan torstaina illalla ja lennämme yön ollen perjantaiaamuna aikaisin perillä. Perillä olemme viisi kokonaista päivää ja yhden puolikkaan, kun seuraavana keskiviikkona lähdemme iltapäivällä takaisin kohti kotia. Tähän saakka olemme aina lentäneet päivisin, joten nyt tulee yölentokin koettua. Saa nähdä sujuuko homma kivuttomasti torkkuen vai onko se täyttä horroria kahden virkun pikkutyypin viihdyttämiseksi muun koneen kuorsatessa. Vähän jännitystä elämään, pakko ajatella positiivisesti.

Olimme jo edellisen matkan jälkeen miettineet, että seuraavaksi olisi mukava yöpyä jossain päin Palmusaarta. Viimeksi majoituimme Dubai Marinassa ja hotellimme Le Meridien Mina Seyahi oli todella hyvä, periaatteessa voisimme siis mennä sinne uudemmankin kerran. Saamani hotellitarjous kuitenkin varmisti jo ajatellun ja ensi maaliskuussa yövymme vastapäätä edellistä hotelliamme, siellä Palmusaaren puolella. Meille suositeltiin lämpimästi myös toista viiden tähden hotellia, joka olisi erityisen hyvä lapsiperheille. Kurkattuamme hotellin nettisivuja totesimme saman, vaikuttaa todella hyvältä ja erityisesti juuri lasten kanssa matkustavalle nappivalinta. Oli silti nopeasti selvää etenkin viimekesäisen Mallorcan reissun jälkeen, että meidän paikkamme se ei olisi. Myöskään Palmusaaren suuri hotellikompleksi, Atlantis the Palm ei oikein meitä kiinnostanut. Se on jo liian suuri.

Hotelli, jonka varasimme, on nimeltään Fairmont the Palm ja se sijaitsee ihan Palmusaaren alussa. Viisi tähteä, mukavannäköiset tilat, neljä uima-allasta ja useita ravintoloita. Eikä tuo rantakaan huonolta näytä. Lapsiperheet ovat tervetulleita, mutta toiminta ei pyöri lasten ehdoilla tai ympärillä, vaikka lastenklubi löytyykin. Vaikuttaa paremmalta kuin hyvältä, kun vielä otetaan huomioon tarjouksessa saamamme lähes viidenkymmenen prosentin alennus normaaliin huonehintaan.

Me otimme nimenomaan tällaisen twin-huoneen, jolloin nukkumatilaa löytyy kahden parisängyn myötä jokaiselle reilusti. Kylpyhuoneesta puolestaan löytyy kylpyammeen lisäksi erillinen suihku, tätä seikkaa jäin edellisestä hotellistamme kaipaamaan.

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, maaliskuuta odotellessa! Tosin käydään se Lontoo nyt ensin, sinne on hirmu kiva lähteä. Tänään töiden jälkeen ohjelmassa on vaatteiden pesua ja huomenna pakataan. Torstaina sitten matkaan.

1. Ihan mahtavia reissuja teillä tiedossa. Meillä on varattuna toukokuulle Turkin reissu. Itse olen ehkä enemmän kaupunkimatkailija mutta tää oli nyt vähän erikoinen tilanne kun appiukko tahtoi lähteä sinne juhlimaan pyöreitään kaikkien lastensa perheiden kera. Mukava odotella reissua.
    Ihanaa reissua Lontooseen, nappaile paljon kuvia.

1. Mä tykkään myös kaupunkimatkoista kovasti ja kamera tulee toivottavasti pullistelemaan kuvista, kun palataan. Tuo koko ison perheen matka kuulostaa tosi mukavalta, meillä on kahden vuoden kuluttua suunnitteilla vähän samaa äidin täyttäessä tasalukuja. :)