keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Kevättä juhlimassa

Päiväkodin kevätjuhlat on taas tältä vuodelta juhlittu. Tärkeitä hetkiä, pitkän kevätkauden huipennus ja enää muutama viikko kesälomaan! Erityisesti esikoisesta huomaa, että kisaväsymys alkaa verottaa voimia ja lomaa odotetaan kovasti.


Tällä kertaa aloitettiin sisältä, jossa jokainen ryhmä esitti lauluja ja loruja vanhemmille. Me miehen kanssa jakauduimme niin, että minä menin kuopuksen ryhmään ja mies esikoisen. Sain sitten myöhemmin katsottavakseni esikoisen ryhmän esiintymiset videolla. Nostalgia oli taattu, kun ipanat esittivät saman "Keväiset metsät" mitä itse muistaa laulaneensa koululaisena.




Esitysten ja hoitajien kiittämisen jälkeen puettiin päälle ja lähdettiin pihajuhlaan. Onneton sateinen sää latisti tunnelmaa ja intoa kiertää tehtäväpisteeltä toiselle.



Mies lähtikin poikien kanssa pian kotia kohti samalla, kun minä jäin jakamaan nakkeja halukkaille. Niitä syötäviä siis, joiden lisäksi oli tarjolla mehua, raparperipiirakkaa ja jätskiä. Vanhempaintoimikunta hoiti juhlan ruokatarjoilun ja siinä sitten parin muun vanhemman kanssa palelimme tunnin verran. Mutta homma tuli hoidetuksi!

Nyt lomailemme poikien kanssa loppuviikon ja sitten alkaa viimeinen kolmen viikon rutistus ennen kesälomaa. Se kestetään vaikka päällämme seisoen!

2 kommenttia:

  1. Tarhan kevätjuhlat ovat aina niin herkkiä, minulle ainakin mutta olen kyllä muutenkin melkoinen märyiikka.
    Loma lähenee täälläkin. Juhannuksena alkaa loma. Sitä ennen yksi työreissu Helsingissä ja sit lomalle. Kyllähän me jaksetaan tosiaankin vaikka tikkuvarpaassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle myös, ihan kohokohtia. Olen täällä tippa linssissä kuunnellut Vuokko Hovatan uutta versiota Suvivirrestä.

      Poista