lauantai 9. elokuuta 2014

Lasten suusta

Näin esikoinen ja kuopus näkevät äitinsä, omia kommenttejani suluissa mukana.

1. Mitä äitisi aina sanoo sinulle?

Esikoinen: Sä sanot tosi monta kertaa tosi monta asiaa. Sä oot sanonut että, sä oot pussaillu. Et sä oot ihana.
Kuopus: Hikininja! (=lempinimeni alati hikoilevalle vikkelälle lapselleni)

2. Mikä tekee äidin onnelliseksi?

Esikoinen: Kun mä oon kiltisti.

Kuopus: Suukot.

3. Mikä tekee surulliseksi?

Esikoinen: Että jos mä käyttäydyn tosi huonosti.

Kuopus: Riehui. (Minä: Että kun sinä riehuit? Kuopus: nyökyttelee.)

4. Miten äiti saa sinut nauramaan?

Esikoinen: Et mitenkään mun mielestä.

Kuopus: Siten että kutittaa.

5. Millainen äitisi oli lapsena?

Esikoinen: Sitä minä en voi tietää. Kiltti?

Kuopus: Sä olit vaan vauva.

6. Kuinka vanha äitisi on?

Esikoinen: Kuuskymmentyksi. (Thanks.)

Kuopus: Vaikka kolkyt.

7. Kuinka pitkä äitisi on?

Esikoinen: Sitä mä en tiedä.

Kuopus: Aikuinen.

8. Mikä on äitisi lempipuuhaa?

Esikoinen: En mä voi oikeesti tietää. 

Kuopus: Tekee tietokoneella ja kattoo aikuisten piirrettyjä. Niitä vaan katotaan. (En tiedä mitä ovat aikuisten piirretyt, mutta joka ilta me sanotaan lapsille, että nyt heidän piirretyt menevät nukkumaan ja me katsotaan aikuisten ohjelmia.)

9. Mitä äitisi tekee, kun et ole itse paikalla?

Esikoinen: Ikävöi mua.

Kuopus: Sinun pitää olla isin kanssa.

10. Jos äidistäsi tulisi kuuluisa, niin miksiköhän?

Esikoinen: ?????

Kuopus: En tiiä.

11. Missä äitisi on tosi hyvä?

Esikoinen: Töiden etsimisessä.
Kuopus: Shakki.

12. Missä äitisi ei ole kovin hyvä lainkaan?

Esikoinen: Mun naurattamisessa!
Kuopus: Se on surkeinta, että tehdään niin että pelataan sakkia ihan huonosti

13. Mitä äitisi tekee työkseen?

Esikoinen: Ei vielä mitään (Mielenkiintoista...)
Kuopus: Mennä työhön.

14. Mikä on äitisi lempiruokaa?

Esikoinen: Mandariinit.
Kuopus: Aikuisten jäätelö ja aikuisten leipä.

15. Miksi olet ylpeä äidistäsi?

Esikoinen: En voi tietää.
Kuopus: Sen takia kun sä oot käyny reippaasti töissä.

16. Jos äitisi olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi?

Esikoinen: Iines.

Kuopus: Supersankari.

17. Mitä sinä ja äitisi teette yhdessä?

Esikoinen: Pelataan lautapelejä.
Kuopus: Syödään herneitä ja pelatään lautapeliä. (Huomaa hyvin, että me ollaan kesäloman aikana pelattu jatkuvasti erilaisia lautapelejä, kun ne toistuvat vastauksissa.)

18. Mitä samaa on sinussa ja äidissäsi?

Esikoinen: Ei sitten mitään.
Kuopus: Ei olla samanlaisia.

19. Mitä eroa teissä on?

Esikoinen: Erotaan tosi monilla tavoin. Sulla on tummemmat hiukset.
Kuopus: Mulla on sukat ja sulla on vaan jalat. Mulla ei oo laseja, mutta sulla on. Myös on se tunne. Että ei mulla ole niin näköisiä monia vastausta enää.

20. Mistä tiedät, että äitisi rakastaa sinua?

Esikoinen: Koska sä oot mun äiti.
Kuopus: Suukoista.

21. Mikä on äitisi lempipaikka, minne mennä?


Esikoinen: Koti. 
Kuopus: Töissä? Kotona? Tietokoneen kanssa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti