torstai 2. marraskuuta 2017

Huiviostoksilla Burberryllä

Viime keväänä hypistelin pitkään huiveja Burberryn liikkeessä. Olimme tuolloin lentokentällä lähdössä Ras Al Khaimahiin ja olin päätynyt huivirekin luokse puolivahingossa, etsiessäni siskolleni hänen toivomiaan aurinkolaseja. Tuolla kertaa huivi jäi kuitenkin hankkimatta, kun tuli kiire koneeseen.


Viikkoa myöhemmin seisoin taas huivivalikoiman äärellä, sillä kertaa Arabiemiraattien päässä. Ja jälleen lähdin tyhjin käsin pois.


Kolmannella kerralla olin miettinyt asiaa monta kuukautta, yli puolen vuoden ajan. Olin miettinyt onko minulla tarvetta uudelle huiville ja kannattaako ostosta tehdä. Toisaalta, kerrankin olin ollut harkitsevainen. Siispä Kastrupin kentällä otin suunnaksi Burberryn myymälän, jälleen kerran.


Tällä kertaa ei tarvinnut tulla kotiin tyhjin käsin, vaan mukanani paperikassissa toin kauniin kesähuivin itselleni. Huivi on hyvin kevyt ja materiaaliltaan silkkiä ja modaalia. Simppeliä mustan, harmaan ja valkoisen ja beigen väriyhdistelmää rikkoo häivähdys punaista. Kuten myyjä niin kauniisti kassalla totesi, tietyssä iässä kannattaa kasvojen lähelle jo valita kohottavia ja virkistäviä värejä. Kiitin ja totesin, että ei tässä ilmeisesti enää nuorruta.


Vielä pari vuotta takaperin koin Burberryn klassisen nova check -kuosin itselläni tunkkaisena, vaikka esimerkiksi poikien paidoissa tykkään siitä pieninä yksityiskohtina. Nyt se miellyttää juuri tällaisessa asusteessa eikä sitä sen enempää tarvitse päällä ollakaan. Tällä hetkellä huivi odottelee paketissaan, mutta kunhan talvi saadaan alta pois, ennustan tälle kovaa käyttöä kesäiltojen viileydessä.



4 kommenttia:

  1. Hihii, hauska kommentti myyjältä! Mitähän ne kohottavat värit voisivat olla? Itsekin olen huomannut, että ainakin musta on omaa kalpeaa ihoani vasten aivan liian kova väri. Pitäisi varmaan satsata johonkin värianalyysiin tms. Selkeästi kaipaisin tässäkin ammattilaisen apua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä punaisen tavoin jotkut kirkkaat värit? En tiedä, nyökkäilin vaan. :D

      Poista
  2. Olen tässä lähivuosina huomannut, että vaalean harmaasta on yhtäkkiä tullut väri, joka ei vaan lähelle kasvojani enää sovi. Useamman talven olen yrittänyt sovitella trendikästä harmaata villahuivia, mutta ei. Tänä vuonna päädyin tummaan syvään musteensiniseen. Ja tumma grafiitinharmaakin on vaaleaa kaveriaan parempi. Eli kyllä ne passelit väritkin jotenkin vuosien mittaan muuttuu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti näin, toiset värit tuntuvat tekevän koko olemuksen valjuksi ja toiset kohottavat ja piristävät.

      Poista