maanantai 29. lokakuuta 2018

Herra Eriksson pääsee ääneen



Satuin Strictly Style -blogia selaillessani hauskan 33 kysymystä - aviomies vastaa -haasteen äärelle ja päätin samantien toteuttaa sen myös tuon oman aviomieheni kanssa. Oli myös mielenkiintoista kysyä mieheltä näitä kysymyksiä, eihän hän täällä ole vuosien varrella pahemmin äänessä ollut. Tässä siis Mr Erikssonin vastauksia reiluun kolmeenkymmeneen kysymykseen. Niiden alla kursiivilla minun kommenttini.

1. Mitä oikeasti ajattelit minusta ensitreffeillämme?
- En yhtään muista. Varmaan, että vau. 
- Meillähän ei siis ollut ensitreffejä.

2. Nauranko vitseille, joita en oikeasti tajua.
- Et.

3. Pidänkö halailusta?
- Riippuu päivästä.
- Totta. Jos on paljon tekemistä ja kiirettä, olen vähän että "hoidetaan nyt nämä hommat pois alta ja halaillaan sitten".

4. Halusinko pienet vai isot häät?
- Isot häät, mutta kuitenkin niin, että vain tärkeimmät ihmiset on paikalla. Mutta niitä tärkeimpiä nyt vaan sattuu olemaan. Eihän niitä ollut tarkoitettu isoiksi häiksi, mutta sellaiset niistä tuli.
- Niitä tärkeimpiä kutsuttuja oli yli 140.

5. Olenko koskaan rikkonut lakia?
- Olet. Ajonopeuden kanssa voisi olla tarkempi.

6. Millainen on voileipäni?
- Gluteeniton ruisleipä, jossa on kinkkua ja Keisarinna-juustoa. Yleensä kinkku alla, vaikka et sä ole siitä niin tarkka.
- Kinkku aina päällä.

7. Millaista musiikkia kuuntelen?
- Suomipoppia.

8. Mitä pelkään?
- Mitä sä nyt pelkäisit, en mä ole koskaan ajatellut, että sä pelkäisit yhtään mitään. 
- Pelkään, että pojille tapahtuu jotain.
- Just meinasin sanoa sen, mutta toisaalta se on varmaan jokaisen vanhemman pelko. 

9. Kestänkö stressiä?
- Kyllä sä kestät paljon stressiä. 

10. Oudoin tapani?
- Mistä me lähdettäisiin liikkeelle. Ai oudoin? Mikään ei ole outoa, mä olen tottunut kaikkeen.



11. Mihin työhön et missään nimessä laittaisi minua?
- Liukuhihnalle.

12. Jos saisin viettää päivän jonkun kuuluisan, elävän tai kuolleen kanssa, kuka se olisi?
- Sä viihtyisit tosi hyvin Agatha Christien kanssa.
- Joo! Me juotaisiin "a nice hot cup of tea".

13. Voittaisin lotossa, mitä tekisin rahoilla?
- Maksaisit lainat, sijoittaisit asuntoihin ja laittaisit loput säästöön. 

14. Mikä väri vastaa persoonaani ja miksi?
- Royal blue. Se on sellainen hienostunut. Sä et ole yhtään keltainen tai punainen.
- En niin.

15. Mikä minua ärsyttää eniten muissa ihmisissä ja miksi?
- Saamattomuus.

16. Mikä on suosikkini roskaruoista?
- Pizza.

17. Rumin vaatteeni mistä minä pidän, mutta sinä et?
- Paitulit.

18. Mikä oli viimeisin tekstiviesti, jonka lähetin sinulle?
- "Ilmoitatko puistoon, että kuopus on kipeä."

19. Kun olen kipeä, haluanko että minua hoidetaan?
- Kyllä.

20. Kun riitelemme, miten käyttäydyn?
- Huudat, mutta lepyt nopeasti.



21. Menemme ravintolaan, mitä tilaan?
- Riippuu ravintolasta mitä ruokaa siellä on. 

22. Minkä asian äärellä voisin viettää tuntikausia?
- Kirjojen.

23. Mikä saa minut todella vihastumaan?
- Saamattomuus, jos mä olen luvannut tehdä jotain vaikka kotona enkä ole tehnyt. Huonot kuskit liikenteessä.
- Ei nyt ehkä todella vihastumaan, mutta ärsyyntymään kyllä. 

24. Entä piristymään?
- Erilaiset muistamiset ja huomioiminen.

25. Millainen olen vaimona?
- Hyvin huomioiva, ihana, välittävä.

26. Kumpi sanoi ensin "rakastan sinua" ja missä se tapahtui?
- Ei voi muistaa, se olit varmasti sinä.
- Ei, kyllä se olit sinä.

27. Mitä teen heti ekana aamulla?
- Avaat ikkunan.

28. Millaisia vaatteita käytän kotona?
- Mukavia kotivaatteita ja villasukkia.

29. Mitä kotiaskaretta en osaa hoitaa?
- Sä osaat hoitaa kaiken. Ja jos et osaa, opettelet.

30. Kumpi määrää kaapin paikan?
- Eiköhän ne kaapit ole yhdessä päätetty, että missä ne seisoo.

31. Mikä on paras luonteenpiirteeni?
- Varmaan just se toisista välittäminen?

32. Entä paras piirre ulkoisesti?
- Paras yksittäinen piirre on todella kauniit silmät. Sen lisäksi huoliteltu kokonaisuus.

33. Ihanin yhteinen muisto?
- Varmaan ne kerrat, kun ollaan oltu yhdessä tai lasten kanssa matkoilla. Kun ollaan oltu vaan. Ja häät.




4 kommenttia:

  1. Mukava postaus! Vaikutatte aika tasapainoiselta parilta.
    T. Marsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että nämä melkein 22 yhteistä vuotta ovat hieoneet pahimmat särmät. Kyllä meillä minunkin mielestäni on hyvää ja tasapainoista tämä yhdessäolo. Onneksi niin!

      Poista
  2. Ihana! Vuosia blogiasi lukeneena hauska saada miehen näkökulmasta kuvaus sinusta. Postaus sai myös miettimään omaa puolisoa ja sitä, millainen itse olen hänen näkökulmastaan.
    On onni, kun on hyvässä parisuhteessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä, hyvä parisuhde on niin iso voimavara arjessa verrattuna suhteeseen, joka niitä voimia veisi pois. Ja kiva, kun olet pysynyt mukana pitkään!

      Poista